A legfontosabb on-page SEO feladatok
1. Térképezd fel webhelyedet
Mindenekelőtt ki kell derítened, hogy hogy áll éppen webhelyed. Ehhez különféle feltérképező eszközöket alkalmazhatsz, a melyek felsorolják webhelyed elérhető oldalait, és hasznos jelentéseket készítenek róluk.
A feltérképezés jelentésében első sorban az oldalak URL címe, oldalcíme (title) és meta leírása (description) lesznek a fontosabb adatok.
Érdemes lesz ezeket egy új táblázatba átmásolni, amely segít majd nyomon követni különböző oldalaid állapotát és optimalizálását. Ezt a táblázatot használhatod majd a további lépésekben.
2. Végezz SEO auditot és határozd meg webhelyed szerkezetét
Most, hogy van egy listád (a táblázatod) webhelyed oldalairól, ideje rendszerezni és sorba rendezni őket. Mindenekelőtt állapítsd meg, hogy mely oldal hol helyezkedik el webhelyed jelenlegi szerkezetében.
Készíts egy új oszlopot ehhez táblázatodban, és jelöld meg benne az oldal típusát. Ez lehet például „főoldal”, „belső oldal”, „navigációs oldal” és így tovább. A lényeg, hogy egyértelmű megnevezéseket használj.
3. Frissítsd az URL-eket, oldalcímeket és meta descriptionöket
Nézz rá meglévő oldalid URL-jeire, title tagjeire és description tagjeire, és döntsd el, hogy frissítened kell-e őket.
Az oldalcímek ideális hossza (amelyet egy külön oszlopban könnyedén kiszámíthatsz táblázatodban) legfeljebb 60 karakter, ezért, ha bármelyik meghaladja ezt a terjedelmet, akkor rövidítsd le őket.
Ami a meta description tageket illeti, az ideális hossz 155-160 karakter, amelyet szintén kiszámíthatsz egy külön oszlopban, hogy ellenőrizd, melyeket lenne érdemes kibővíteni vagy lerövidíteni. Fontos, hogy meta leírásaidban ne halmozd a kulcsszavakat, hanem egy általános összefoglalót kínálj az oldal tartalmáról.
4. Ellenőrizd, hogy a megfelelő kulcsszó szerepel-e az URL-ben
Az eredményes on-page SEO érdekében fontos, hogy weboldalaid URL címeiben az adott tartalom elsődleges kulcsszója is szerepeljen. Ha például egy éttermeknek szóló marketing útmutatót publikáltál, akkor a kulcsszó valószínűleg „étterem marketing”, az URL pedig lehet például „…/etterem-marketing-tippek”.

5. Használd kulcsszódat a fő tartalomban
A fő kulcsszónak nem csak az URL-ben kell szerepelnie, hanem a webhely fő szöveges tartalmában is. Ide tartoznak többek között a cím és az alcímek is. Ügyelj rá, hogy csak ott használd ezt a kulcsszót, ahol indokolt és természetesen beleillik a szövegbe.
Az eredit cikk: itt